Sezon cukiniowo - ogórkowy rozpoczęty!

niedziela, lipca 14, 2013


Dziewczyny dzisiaj tak króciutko ... pada u nas, brzydko i zimno, zdjęć nawet nie ma jak robić ...
A trochę chciałabym znowu pokazać, ale może nawet lepiej nie teraz, kiedy jeszcze projekty nie są ukończone ;)

Dzisiaj pierwszy raz zakisiłam nasze ogóry! I jest już pierwszy zbiór cukinii! Lubicie? Ja uwielbiam, mam już nowy przepis na faszerowane cukinie i mam zamiar go wypróbować.


Oczywiście plony te możemy zajadać dzięki mojej Kochanej Mamie, która sadzi, plewi, przesadza, wyrywa, podlewa ... a dzisiaj w deszczu zrywała wszystko co nam było potrzebne, nawet wykopywała chrzan!

A teraz to będzie MEGA prezentacja, będziecie się pewnie śmiać do łez ... ja sama się z siebie śmieję, ale dla mnie to ważny postęp w mojej karierze kulinarnej ;)

Otóż  upiekłam ja pierwsze ciasto z owocami, nadal ucierane, proste tak, że już chyba prościej się nie da, ale inne niż te, które piekłam do tej pory czyli ucierane bez owoców albo muffiny ;)



W sumie to nie planowałam piec dzisiaj, ale mama w autobusie podsłyszała rozmowy o pieczeniu i sąsiadka przekazała Jej przepis ;) 

6 łyżek maki
6 łyżek cukru
6 łyżek oleju
2 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Zdrowe to to nie jest, bo na oleju, ale jak dla mnie idealne, bo robi się może 10 minut?

A teraz uwaga, wisienka na torcie, tak smakowało dziewczynkom, że zjadły pół, więc nie zastanawiając się dłużej upiekłam drugie, ale z podwojonej porcji, w tortownicy, no i co wyszło? zakalec hahahaha ;)

Konkurs, o którym pisałam w poprzednim poście nie wypalił, bo jest jeszcze sporo ustaleń i potrzebnych materiałów, więc przekładamy wstępnie na sierpień, ale UWAGA!

Nie uwierzycie!

Pamiętacie mój ostatni post? Emalia? Pastele?

No właśnie, Pani Emilia odnotowała znaczny wzrost zamówień, nawet nie zdążyłam Jej napisać o poście, a Ona już to zauważyła i wiecie co?

Postanowiła, że odda jakieś cudeńka na konkurs!

Powinny dojechać do mnie niebawem, pstryknę fotki i startujemy! Ciekawe co będzie do wygrania?

Mam nadzieję, że Wam się spodoba :)

Miłej niedzieli Kobitki!



You Might Also Like

50 komentarze

  1. Ha, ha!!! U mnie sezon ogórkowy też rozpoczęty:)))
    A placuszek fantastycznie się prezentuje...ale tego zakalca szkoda. A na emalie czekam z niecierpliwością!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No zakalec to może przesadziłam, spód się trochę nie dopiekł, zjedliśmy ze smakiem hehe Emalia już do mnie jedzie ;) Buziaki!

      Usuń
  2. Pyszności u Ciebie, również lubię cukinię. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam cukinie czekam na przepis ;))
    a moje kolezanka uwielbiała jeść zakalce ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis tutaj http://kuchniapelnasmakow.blogspot.com/2013/06/trzy-budziki-i-zapiekana-cukinia-z.html Niestety nie zrobiłam, bo zabrakło mi czasu, ale przepisy są świetne! Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  4. Kiszoniaki już też zrobiłam,chociaż może jeszcze dorobię a za cukinią aż tak nie przepadam.Placuszek piękny!!Cóż to się stało że zakalec?Może mąką była wilgotna,,za mało sypka?A może oleju dwa razy dałaś,,hii,,,ale czasem tak bywa,,,nie powiem,że i mnie się zdarzyło!!Ale się nie zniechęcaj!Pozdrawiam!
    ps.czekam już na te emalie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem co się stało hehe, człowiek się uczy całe życie. Nie mam jeszcze wyczucia, bo piekę mało i bałam się, że spiecze się górą, więc piekłam tyle samo co poprzedni tylko nie wzięłam pod uwagę, że ten poprzedni był pieczony w innej formie, która lepiej i szybciej przepuszcza ciepło ... No nic muszę sobie kupić lepsze blachy ;) Buziaki!

      Usuń
  5. Trafiłam do Ciebie przed chwilą i rozgoszczę się na dłużej ;)
    Cukinie uwielbiam i właśnie wczoraj robiłam nadziewaną farszem z mięsa, pomidorów, kaszy z dużą ilością bazylii i czosnku :) polecam :)
    Czytam dalej ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Kasiu! Bardzo mi miło! Ja już u Ciebie jestem od dawna :) O pyszności, a ja przepis znalazłam tutaj http://kuchniapelnasmakow.blogspot.com/2013/06/trzy-budziki-i-zapiekana-cukinia-z.html Buziaki!

      Usuń
  6. Znam ten przepis tylko po 9 łyżek - jest super. Robię różne kombinacje - z owocami ( tylko wtedy dodaje trochę więcej mąki żeby ciasto było bardziej gęste wtedy owoce nie opadają tylko zostają na górze . Albo robię ciasto biało czarne połowę białego drugą mieszam z kakao na koniec robię widelcem takie esy floresy i wychodzi zebra. Można też ciasto wymieszać z wiórkami kokosowymi. A ostatnio zrobiłam z makiem. połowę białego wlałam - drugą połowę wymieszałam z makiem ( mak polać wcześniej wrzątkiem) - pycha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz świetne pomysły, dziękuję! Buziaki!

      Usuń
  7. ale smacznie u Ciebie :)))
    u nas już słonko świeci mam nadzieję, że i do Ciebie zajrzy

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzało, chociaż pogoda naprawdę tragiczna :( Może sierpień będzie lepszy kto wie, aż strach pomyśleć, bo mam wtedy urlop hihi Buziaki!

      Usuń
  8. i ja zagladałam do Pani Emilii... ( tak na marginesie: aż sie prosi Emalii...;-)) i jeden dzbanek mi sie spodobał, ale na razie mam szlaban na zakupy...
    Cukinie uwilbiam a cista też nie są moja mocna stroną i robię tylko bardzo podobne, tylko ilosci nie na łyżki a na wagę takie same... a i to potrafię czasem spartolic:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie! Dzban mam szary, nie wiem czy o ten sam chodzi, ale jest cudny, uwielbiam go i właśnie po napisaniu posta, że zaspokoiłam głód na emalię uświadomiłam sobie, że dzban jeszcze jeden to by mi w domu zginął bez problemu, no i czajniczek - taki mały imbryczek, ale z nimi są problemy, rzadko się pojawiają. Aż sama jestem ciekawa co to do mnie jedzie na ten konkurs :) No widzisz, uff, jak dobrze mieć kompana hehe, ten przepis na łyżki stworzony dla nas ;) Buziaki!

      Usuń
  9. Ten weekend to u mnie dwie porażki ciastowe,ale trzecia wyszła.Ciekawa jestem tego rzepisu i wypróbuję.Tez doświadczyłam,że przekroczenie przepisu o 50% -ryzykujemy wpadkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehe, no to nie jestem sama ;) Buziaki!

      Usuń
  10. Z ciachem się nie przjmuj- ja tez jakaś kulawa jestem w tej dziedzinie:) Emaliowy konkurs świetnym pomysłem jest:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to widzę, że dużo nas hihihi ;) Emalia jedzie i umieram z ciekawości co to Pani Emilia przeznaczyła ;) Buziaki!

      Usuń
  11. Z tym ciastem to możemy razem jakieś koło założyć :)))Czekam co to będzie,obstawiam pastele.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A żebyś wiedziała, zobacz powyżej, nie jesteśmy same :) :) :) No ja też właśnie czekam z niecierpliwością :) Buziaki!

      Usuń
  12. ania.n7/14/2013

    Witaj:)Alez zapachy u Ciebie smakowite:)A ja dzis nic nie pieklam wiec uszczkne kawaleczek:)No to Pani Emilii zrobilas niezla reklame ,cudownie bo dzieki temu i my i ona bedziemy mialy a i Tobie Skarbie sie takze cos nalezy:)Dobro wraca zawsze to powtarzam:)
    Sezon cukiniowo-ogoraskowy i u mnie- ,juz polowe sloja 5 l ogorkow malosolnych zjadlam.A co do ciast to jak widze wyszlo ,wystarczy sie odwazyc .:)Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się ogromnie cieszę, że tak fajnie wyszło! Teraz czekam i umieram z ciekawości co to do mnie jedzie dla Was :) No to widzę, że porządziłaś z ogórami! My też bardzo lubimy małosolne i kiszone. Buziaki!

      Usuń
  13. Ja już swoje pierwsze małosolniaki zjadłam a następne już czekają na kwaszenie. Cukinię nadziewaną bardzo lubię a poza tym mam chęć ogromną na Twoje ciasto;)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę to szybciutko! Cukinię uwielbiam w różnych postaciach, przepis tutaj http://kuchniapelnasmakow.blogspot.com/2013/06/trzy-budziki-i-zapiekana-cukinia-z.html niestety nie zrobiłam jeszcze, bo zabrakło mi czasu, a w tygodniu ciężko z gotowaniem :( Buziaki!

      Usuń
  14. Uwielbiam cukinie !! Koniecznie podaj przepis :-))
    No i fajnie ,że masz swoje :-) Wiesz co jesz :-)) Hihi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis tutaj http://kuchniapelnasmakow.blogspot.com/2013/06/trzy-budziki-i-zapiekana-cukinia-z.html jak i wiele innych, świetny blog! No swoje to zaleta, idę przez targ i kupuję tylko to , czego mi brakuje :) ale to wszystko dzięki Mamie! Buziaki!

      Usuń
  15. Pyszne fotki:-) Aż chce się ciasta spróbować:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję bardzo! To ciasto dla mnie czyli antytalencia w pieczeniu hehehe :) Buziaki!

      Usuń
  16. ja też rozpoczęłam sezon ogórkowy:)) w sobotę zrobiłam 7 słoików z carry ( u nas je najbardziej uwielbiamy) a cukinia jeszcze sobie rośnie w warzywniku:)) Pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę! To się rozpędziłaś :) Ten przepis też mamy i robiliśmy w zeszłym roku, jeszcze z chilli też jest fajny. No u nas pierwszy zbiór był dopiero, a potem jak wybombi to rośnie jak szalona ;) Buziaki!

      Usuń
  17. Nie jadłam jeszcze w tym roku cukini, a kiedyś dosyć często. Smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to koniecznie musisz wypróbować ten przepis, ja jeszcze nie robiłam, ale już widać, że jest super http://kuchniapelnasmakow.blogspot.com/2013/06/trzy-budziki-i-zapiekana-cukinia-z.html Buziaki!

      Usuń
  18. emaliowe naczynia są super, Twoje zakupione zwłaszcza, musze zajrzeć do tego sklepu, bo tez jestem chora na tym punkcie, pozdrowionka:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzyj, zajrzyj i pisz do Pani Emilii, no i czekaj na konkurs, nagrody już do mnie jadą! Buziaki!

      Usuń
  19. :))))))))) ale ładnie u Ciebie! ogórki górą i emalia oczywiście:) pychota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Aniu, ogórki u nas już drugi rok rodzą, nie narzekamy, kiszone i małosolne uwielbiamy :) A u Ciebie znowu taka piękna lawenda, że z moją to się schować ;) Emalia już do mnie jedzie, tak wszystko wyszło nieplanowane i spontaniczne, ale cieszę się bardzo! Buziaki!

      Usuń
  20. A ja na swoje cukinie jeszcze czekam (później wystartowały). Ale kwiaty już są, więc i szansa na zbiory ;) Ciekawa jestem tych pasteli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, jeszcze będziesz miała ich dość ;) No ja też jestem ciekawa baarrrdzo! Buziole!

      Usuń
  21. Oj ogóreczki, zawsze się zachwycam ale jeszcze nie odważyłam sie zrobić;-/
    Ciasto wygląda przepysznie;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehehe, to ja z przetworów robię tylko ogórki, bo reszty się boję ;) Soki robi małż, a resztę Mama :) A wiesz, że ja przegapiłam Twoje candy ... no aż mi wstyd ... Buziaki!

      Usuń
  22. mniam mniam, przez Twojego posta skusiłam się na kolację :)

    też lubię cukinie i ogórasy także a jakże!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehehe ;) no to chyba komplement dla mnie, nie przejmuj się, ja wczoraj swoją jadłam o 23:30 ... No to wypróbuj przepis na cukinię http://kuchniapelnasmakow.blogspot.com/2013/06/trzy-budziki-i-zapiekana-cukinia-z.html Ja nie zdążyłam jeszcze, ale zamierzam z pewnością. Buziaki!

      Usuń
  23. Ciasto wygląda obłędnie!!! A co do cukinii, ja robię rzadko bo mój małżonek się krzywi :( za to lubię nadziewane bakłażany albo kotleciki z bakłażanów a z cukinii robię placki "ziemniaczane" heheh czyli jak mam ochotę je zjeść ale na zdrowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Wiolu! No to jak małż nie lubi to rzeczywiście nie bałdzo ;) Bakłażany też pychotka. My z cukinii tez robimy placki i mimo, że boleści mam po nich to jem jak szalona, bo takie pyszne! Buziaki!

      Usuń
  24. Po cichutku liczę, że podbiorę kilka słoików od mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zakalec....brzmi znajomo...ja ze wszystkiego potrafię zrobić zakalec. Więc nie piekę :)
    Cukinię bardzo lubię a ogórki tylko surowe.A po Twoim poście zakupiłam 5 słoiczków :) !!! zaszalałam. Na manowce mnie sprowadzasz ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Pysznosci. To najbardziej lubie w okresie letnim - dostepnosc swiezych owocow i warzyw.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja jeszcze nie próbowałam robic ogórków bo mama mojego męża zawsze mnie obdarowuje a robi mmm pyszne. Pozdrzwiam i zapraszam na Candy

    OdpowiedzUsuń
  28. Gratulacje wypieków i trzymam kciuki kochana za ogóraski :)
    BUZIAK

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ :)

OBSERWATORZY BLOGA

LICZNIK